Dine gemte varer
Levering og montering
Levering
Vi stræber efter at få dine varer leveret til dig så hurtigt som muligt. Derfor tilbyder vi også en række forskellige leveringsydelser, så du kan få den levering, der passer til dig.
Hvad koster fragten?
Når du handler hårde hvidevarer på Skousen.dk, koster standardlevering, dvs. levering til kantstenen alle hverdage, fra 99 kr. Når du bestiller småvarer såsom husholdningsapparater og mindre el-apparater, for eksempel stavblendere, håndstøvsugere eller saftpressere, er levering til pakkeshop gratis. Hvis du ønsker at få dine småvarer leveret direkte til din adresse, koster dette et gebyr på 39,-.
Hvor kan jeg få varen leveret?
Vi leverer varer til hele Danmark, bortset fra på Færøerne og Grønland.
Ved køb af hårde hvidevarer sker standardleveringen til din kantsten. Vi bærer som udgangspunkt ikke din vare ind. Levering til kantsten er dertil, hvor første løft skal ske eller dertil hvor fragtbilen kan stoppe nærmest din bolig. Fx fortov, dørtrin, indkørsel eller garage. Hvis du gerne vil have varen båret ind eller monteret, kan du vælge at købe denne ydelse i stedet for en standardlevering.
En standardlevering sker typisk på den 2. hverdag efter dit køb. Så hvis du bestiller en mandag, kommer din vare onsdag. Og hvis du bestiller en fredag, kommer den tirsdag.
Ved køb af husholdningsapparater og mindre el-apparater, som for eksempel stavblendere, håndstøvsugere eller saftpressere, kan du vælge at få leveret din pakke til en pakkeshop, eller du kan få pakken leveret direkte til den ønskede adresse. Sidstnævnte koster et gebyr på 39,-
Pakken bliver leveret med Bring. Derfor sker leveringen så hurtigt som muligt, inden for deres leveringstider.
Ekspreslevering
Hvis det ikke kan gå hurtigt nok med at få din vare leveret, kan du vælge en ekspreslevering. Så leverer vi varen allerede næste hverdag, hvis bare du bestiller inden kl. 20:00 på en hverdag. Prisen for en ekspreslevering kan du se, når du vælger levering næste hverdag. Ekspreslevering gælder kun ved køb af hvidevarer.
Leveringstidspunkter
Når du køber hårde hvidevarer, har du mulighed for at bestille levering indenfor et bestemt tidsrum. Der er en begrænset mængde leveringer til hvert tidsrum, så du kan godt opleve, at et bestemt tidsrum er udsolgt. Du vælger tidsrummene, når du vælger leveringsdato. Du kan vælge mellem følgende tidsrum:
- Morgen: 07:00 – 12:00
- Middag: 10:00 – 14:00
- Eftermiddag: 12:00 – 17:00
- Aften: 16:30 – 22:00
Det er desværre ikke alle tidsrum, der er tilgængelige hver dag i hele landet. Men tidsrummene er fordelt på hele ugen, så der altid vil være mulighed for at finde et tidsrum, der passer dig.
Leveringstidspunkterne kan kombineres med andre leveringsydelser, for eksempel en indbæring eller en bortskaffelse, men kan ikke kombineres med en montering. Prisen for et leveringstidspunkt kan du se, når du vælger det. Prisen er per levering, så uanset om du skal have 1 eller 5 varer leveret, skal du kun betale for ét leveringstidspunkt. Men hvis dine varer skal leveres på forskellige tidspunkter, skal du altså betale for hvert leveringstidspunkt. Hvis du betaler for et leveringstidspunkt, men din vare ikke når frem i tide, så refunderer vi selvfølgelig det betalte beløb. Du skal blot kontakte os.
Levering til ikke-brofaste øer
Ved bestilling af større varer leverer vi helt til døren på flere ikke-brofaste øer i Danmark. Til de resterende øer leverer vi til færgelejet på fastlandet. Hvis du bor på en af følgende øer, sker leveringen af din vare gennem en lokal fragtmand, og leveringstiden vil derfor blive forlænget med 1 hverdag i forhold til den oplyste leveringsdato:
- 5960, 5970 og 5985 Ærø
- 6720 Fanø
- 7884 Fur
- 8305 Samsø
- 9940 Læsø
Til alle andre ikke-brofaste øer leverer vi til færgelejet på fastlandet, og derfor er informationerne omkring leveringsdag og tidspunkt også for levering til færgelejet. Fra færgelejet skal du herfra selv arrangere at få varen på færgen og hjem til dig. Du er derfor også selv ansvarlig for varen, fra vi har afleveret den ved færgelejet.
NB. Vi leverer til kantsten på Bornholm. Se præcis dato for levering i leveringskalenderen, når du bestiller din hvidevare.
Levering med indbæring
Vores produktet leveres og transporteres med emballage, og det er derfor vigtigt, at du tillægger 10 cm. til produktets dimensioner og sikrer, at varen kan komme frit ind af fx din hoveddør og lignende. Vi pakker desværre ikke varen ud for dig og tager ej heller emballagen med.
Har du trapper?
Har du en indvendig trappe af stål, kan vi sagtens bruge vores automatiske sækkevogn. Det kan vi dog ikke, hvis trappen er lavet af træ, da sækkevognen kan risikere at ødelægge trappen.
Er du det mindste i tvivl, om hvorvidt produktet kan leveres hos dig, så send os endelig en mail med vedhæftede billeder heraf.
Hvis indbæringen ikke kan udføres
Er leveringen ikke mulig grundet forhold hos dig, eller er der ikke nogen til stede på adressen ved ankomst, refunderer vi ikke pengene for indbæring. Du vil opkræves 199 kr. for en genkørsel af ordren. Er der behov for to mand til dette, vil du blive opkrævet 390 kr.
Bemærk: Vi har desværre ikke mulighed for at tilbyde indbæring af amerikanerkøleskabe.
Levering med indbæring og montering
Vores dygtige montører er uddannede og certificerede hvidevaremontører. De er ikke autoriserede tømrere, VVS’ere eller elektrikere. De kan derfor tilslutte el, vandtilførsel og afløb – men kan på ingen måde foretage ændringer i eksisterende installationer eller elementer i din husstand.
Vi må desværre ikke montere gasprodukter, og kan derfor heller ikke afmontere dit gamle gasprodukt. Dette må kun foretages af en autoriseret VVS installatør. Dette gælder også ved bortskaffelse af gammelt gaskomfur. Dette skal ligeledes også være afmonteret af en autoriseret installatør, for at det kan bortskaffes af vores fragtmand.
Hvorfor tager leveringen længere tid, når jeg bestiller montering?
Hvis varen er på lager, leverer vi den til montøren inden for 1-3 hverdage. Montøren sender dig en mail med link til booking af dato for hvornår montering skal udføres.
Afhængigt af, hvornår du har bestilt din vare, vil montering typisk ske inden for 3-10 hverdage.
Er din el-installation klar til tilslutning?
Vores montører kan tilslutte i en installation, som er afdækket af en membrandåse, der er fastmonteret på din væg eller skab. Det kan vi til både almindelig stikkontakt og membrandåser. Kan vi ikke tilslutte lovligt til din eksisterende installation, kan montøren afvise at installere produktet.
Længden af ledningen kan variere helt ned til 70 cm. Såfremt den medfølgende ledning ikke er lang nok, skal en autoriseret elektriker skifte til en længere ledning – det kan vi ikke gøre for dig.Vores montører kan ikke fastgøre installationer, forlænge eller afkorte ledninger eller på anden måde ændre i husets eksisterende installation. Dette kræver en autoriseret elektriker.
Specielt for komfurer
- For at du får den bedste oplevelse med dit nye komfur er det vigtigt, at der er strøm nok til rådighed. Det er desværre ikke nok at tilslutte dit komfur til en stikkontakt med 220V, der skal være til en stikkontakt med en 400V-gruppe og med minimum 13 AMP tilgængelig.
- Har du haft gaskomfur før, skal du derfor være opmærksom på, at du har ovenstående, ellers skal der laves en ny el-gruppe af en elektriker.
- Kan vi ikke tilslutte lovligt til din eksisterende installation, kan montøren afvise at installere produktet.
Specielt for kogeplader og ovne
- Alle vores kogeplader og ovne leveres med 1,5 mm tykke ledninger. I et standard el-udtag må der kun monteres én 1,5 mm ledning. Skal du have monteret din ovn sammen med andre produkter, fx en kogeplade, skal der derfor være to udtag.
- Vi kan ikke tilpasse skabet ift. indretningen af din nye ovn, men tilslutter den til den eksisterende installation og placerer den i det skab, du ønsker.
- Vi tilslutter kogepladen til din eksisterende elinstallation, og kogepladen lægges løst på din bordplade. Vi har ikke mulighed for at fuge eller lignende mellem kogeplade og bordplade.
- Kogepladen vil ligge løst med en skridsikker skumfuge klistret på undersiden. Dette sikrer, at kogepladen ligger fast og ikke rokker, men samtidig kan løftes op, hvis du f.eks. skal gøre rent under den.
Skal ledningen føres gennem væg eller skabe?
Vi kan desværre ikke bore eller lave huller i hverken vægge eller skabe, og disse skal derfor være lavet, inden tilslutning er mulig.
Specielt for dit integrerbare produkt
- Her skal du være opmærksom på, at montøren ikke har mulighed for at fuge, montere skabslåger eller tilpasse skabe.
- Justeringen af et integrerbart produkt foretages først, når lågen er sat på. Det skyldes, at justeringen gøres i forhold til de øvrige køkkenlåger.
- Af samme grund justerer montøren ikke fryseskabet, idet han ikke kan vide, hvor langt ind, ud eller op det skal.
Er din vandtilslutning og afløb klar til tilslutning?
Maskiner med vandtilførsel skal monteres til en funktionsdygtig hane. Dvs. at der skal kunne lukkes for vandet der, hvor maskinen er tilsluttet. Det er desværre ikke tilstrækkeligt at kunne lukke for hovedhanen.
Vandhaner kan ofte sætte sig fast, hvis de ikke er blevet åbnet eller lukket længe. Dette skyldes kalk og rust. Hvis dette sker, skal du have en VVS’er ud for at skifte hanen. Kontroller derfor inden besøget af vores montør, om hanen kan åbne og lukke uden problemer. Der skal desuden være en studs beregnet til, at vi kan montere tilløbsslangen, da vi ikke kan foretage ændringer på din nuværende VVS.
Mellem din vandtilslutning og vaskemaskinens placering må der ikke være længere end de ca. 1,5 meter slange, som følger med maskinen.
Du kan tilkøbe længere tilslutnings- og afløbsslanger af vores montør, der tages dog forbehold for, at reservedele kan være udsolgt.
Specielt for opvaskemaskiner
- Mellem din vandtilslutning og opvaskemaskinens placering må der ikke være længere end de ca. 1,5 meter tilløbsslange, som følger med maskinen. Dette, da man ikke må lave en samling på to slanger, der har konstant vandtryk - det er der netop på opvaskemaskiner.
- Hvis man har opvaskemaskinen stående længere væk end de 1,5 meter slange, der medfølger, skal der påsættes en hel længde slange uden samlinger.
- Denne kan/skal påsættes af en autoriseret VVS, da tilløbsslangen på de fleste opvaskemaskiner er påsvejset.
Specielt for vaskemaskiner og tørretumbler
Hvis du har bestilt en aftrækstørretumbler skal du være opmærksom på, at du skal selv montere aftræksslangen. Har du bestilt montering, er dette ikke inkluderet.
Hvis monteringen ikke kan udføres
Er montering ikke muligt grundet forhold hos dig, eller er der ikke nogen til stede på adressen ved ankomst, refunderer vi ikke pengene for monteringen. Du vil opkræves 199 kr. for en genkørsel af din ordre, og ved behov for to mand til dette, vil du opkræves 495 kr.
Bemærk: Vi tilbyder desværre ikke montering på ikke-brofaste øer.
Har du flere spørgsmål til montering, kontakt os på 70111000 eller skriv en mail til: [email protected].
Bortskaffelse
Bortskaffelsesydelsen følger din valgte leveringsydelse. Det betyder, at chaufføren henter din vare der, hvor den nye skal leveres.
Bortskaffelse gælder kun hvidevarer.
Ved levering af ny vare til kantsten (standardlevering)
Her skal den gamle vare være afmonteret og sat uden for dit hjem, så chaufføren kan tage den med.
Ved indbæring af ny vare
Her skal den gamle vare være afmonteret og stå klar på gulvplan, så chaufføren kan tage den med.
Husk, at den gamle vare skal kunne transporteres ud af dit hjem med vores automatiske sækkevogn. Du skal derfor sikre dig, at varen kan komme frit ud af fx din hoveddør og lignende, da din gamle vare kan have andre dimensioner end den nye.
Da vi ikke indbærer amerikanerkøleskabe, kan vi desværre heller ikke bære dit gamle ud fra dit hjem. Den skal derfor stå klar udenfor trods indbæring af din nye vare.
Ved montering af ny vare
For at vi kan afmontere din gamle maskine skal eksempelvis køkkenskabets sokkel/liste være fjernet. Tøm meget gerne køkkenskabet, hvor maskinen er tilsluttet, og tøm også meget gerne din skraldespand inden besøg.
Montøren kontakter dig ca. 30 min før besøget, så vent gerne med at tømme fx køle- og fryseskabe, til han ringer. På den måde undgår du, at dine varer skal stå uden køl i længere tid og ligeledes undgår vi, at køleskabet når at afrime, og at der dermed kommer vand i på gulvet.
Sørg for, at eventuelle møbler, kasser og lignende er fjernet, så montøren kan komme til.
Hvis du ikke er klar over, hvor man afbryder strømmen, er det en god ide at få hjælp til at finde evt. kontakter og/eller sikringsskab inden besøg.
For kogeplader gælder, at den skal ligge løst på din bordplade. Vi kan ikke fjerne fuger eller lignende mellem kogeplade og bordplade.
Står din tørretumbler ovenpå en vaskemaskine, er det nødvendigt med 2 montører, da montøren ikke må løfte alene eller med hjælp fra private af forsikringshensyn.
Da vi ikke monterer køkkenlåger, afmonterer vi heller ikke. Derfor skal lågen på din gamle opvaskemaskine være afmonteret inden besøget.
Da vi desværre ikke må monterer gasprodukter, kan vi heller ikke afmontere dit gamle gasprodukt. Dette må kun foretages af en autoriseret VVS installatør. Dette gælder også ved bortskaffelse af gammelt gaskomfur. Dette skal ligeledes også være afmonteret af en autoriseret installatør, for at det kan bortskaffes af vores fragtmand.
Dine gemte varer