Levering / fragt

Vi stræber efter at få dine varer leveret til dig så hurtigt som muligt. Derfor tilbyder vi også en række forskellige leveringsydelser, så du kan få den levering, der passer til dig.

  1. Hvornår er leveringen gratis*?
  2. Hvor kan jeg få varen leveret?
  3. Ekspreslevering - levering næste hverdag
  4. Leveringstidspunkter
  5. Levering til ikke-brofaste øer
  6. Levering af småvarer
  7. Levering med indbæring
  8. Levering med indbæring og montering
  9. Bortskaffelse af gammelt produkt

Hvornår er leveringen gratis*?

På alle ordrer til en værdi af mere end 100 kr. er vores standardlevering gratis. Det gælder både hvis du bestiller én vare, der koster mere end 100 kr., eller hvis du køber flere varer til en samlet værdi på mere end 100 kr. - også selvom den enkelte vare ikke koster 100 kr. Det er altså ordrens samlede pris, og ikke varens pris, der afgør om du skal betale for standardleveringen eller ej.

Hvor kan jeg få varen leveret?

Vi leverer varer til hele Danmark, bortset fra på Færøerne og Grønland. En standardlevering sker typisk på den 2. hverdag efter dit køb. Så hvis du bestiller en mandag, kommer din vare onsdag. Og hvis du bestiller en fredag, kommer den tirsdag.

Standardleveringen sker til din kantsten, så vi bærer altså ikke din vare ind. Hvis du gerne vil have varen båret ind eller monteret, kan du vælge at købe denne ydelse i stedet for en standardlevering.

Leveringstidspunkter

Du har nu mulighed for at bestille et bestemt tidsrum, hvor du ønsker at få dine varer leveret. Der er en begrænset mængde leveringer til hvert tidsrum, så du kan godt opleve, at et bestemt tidsrum er udsolgt. Du vælger tidsrummene når du vælger leveringsdato. Du kan vælge mellem følgende tidsrum:

  • Morgen: 07:00 – 12:00
  • Middag: 10:00 – 14:00
  • Eftermiddag: 12:00 – 17:00
  • Aften: 16:30 – 22:00

Det er desværre ikke alle tidsrum, der er tilgængelige hver dag i hele landet. Men tidsrummene er fordelt på hele ugen, så der altid vil være mulighed for at finde et tidsrum, der passer dig.

Leveringstidspunkterne kan kombineres med andre leveringsydelser, for eksempel en indbæring eller en bortskaffelse, men kan ikke kombineres med en montering. Prisen for et leveringstidspunkt kan du se, når du vælger det. Prisen er per levering, så uanset om du skal have 1 eller 5 varer leveret, skal du kun betale for ét leveringstidspunkt. Men hvis dine varer skal leveres på forskellige tidspunkter, skal du altså betale for hvert leveringstidspunkt. Hvis du betaler for et leveringstidspunkt, men din vare ikke når frem i tide, så refunderer vi selvfølgelig det betalte beløb. Du skal blot kontakte os.

Levering til ikke-brofaste øer

Ved bestilling af større varer leverer vi helt til døren på flere ikke-brofaste øer i Danmark. Til de resterende øer leverer vi til færgelejet på fastlandet. Hvis du bor på en af følgende øer, sker leveringen af din vare gennem en lokal fragtmand, og leveringstiden vil derfor blive forlænget med 1 hverdag i forhold til den oplyste leveringsdato:

  • 3700-3799 Bornholm
  • 5960, 5970 og 5985 Ærø
  • 6700 Fanø
  • 7884 Fur
  • 8305 Samsø
  • 9940 Læsø
Til alle andre ikke-brofaste øer leverer vi til færgelejet på fastlandet, og derfor er informationerne omkring leveringsdag og tidspunkt også for levering til færgelejet. Fra færgelejet skal du herfra selv arrangere at få varen på færgen og hjem til dig. Du er derfor også selv ansvarlig for varen, fra vi har afleveret den ved færgelejet.

Levering af småvarer

Husholdningsapparater og andre mindre el-apparater, som for eksempel stavblendere, håndstøvsugere eller saftpressere, bliver leveret med Post Danmark eller GLS Erhverv. Derfor sker leveringen så hurtigt som muligt, inden for deres leveringstider.

Indbæring

Vi kan sagtens bære dine hvidevarer ind til en ønsket placering i dit hjem. Så slipper du selv for at bakse med det. En indbæring sker ved hjælp af en automatisk sækkevogn, og derfor er det vigtigt, at der er plads til sækkevognen. Hvis varen skal op ad trapper, er det vigtigt, at trappen er lige. Hvis trappen drejer eller svinger, har vi ikke mulighed for at bære varen ind.

Du kan se prisen for en indbæring, når du skal vælge leveringsydelse. Vær opmærksom på, at vi ikke refunderer prisen, hvis der ikke er mulighed for at bære varen ind. Så kontakt os hvis du er i tvivl om, om varen kan komme ind.

Vi har desværre ikke mulighed for at tilbyde indbæring af hvidevarer på ikke-brofaste øer.

Indbæring og montering

Hvis du egentlig bare gerne vil have dine hvidevarer sluttet til, kan vi også hjælpe med dét. Når du bestiller en montering, leverer vi dine varer til en af vores certificerede montører. Det tager typisk 1-3 hverdage. Når montøren har modtaget varen, tager de kontakt til dig for at aftale dato og tidsrum for selve monteringen.

Du kan få monteret stort set alle hvidevarer, bortset fra gasprodukter, emhætter og amerikanerkøleskabe.

Når du skal have monteret hvidevarer, er det vigtigt at du er opmærksom på, at montøren kan komme frem med varerne og få dem monteret korrekt. Derfor er der en række vilkår om montering, som du skal være opmærksom på. Læs dem her.

Prisen for en indbæring og montering kan du se, når du vælger leveringstype til dine varer. Vi har desværre ikke mulighed for at tilbyde indbæring og montering på ikke-brofaste øer.

Bortskaffelse af dit gamle produkt

Vi gør det nemt for dig at komme af med din gamle hvidevare. Derfor kan du bestille en bortskaffelse sammen med leveringen af din nye vare. Bortskaffelsesydelsen følger din valgte leveringsydelse. Det betyder, at chaufføren henter din vare, der hvor den nye skal leveres.

Har du derfor bestilt:

  • Standardlevering/ekspreslevering: Skal den gamle vare være afmonteret og sat uden for dit hjem, så chaufføren kan tage den med.
  • Indbæring: Skal den gamle vare være afmonteret og stå, hvor du ønsker, at den nye vare skal placeres.
  • Montering: Vil montøren afmontere den gamle vare for dig, inden han monterer den nye.

Det eneste du skal huske er:

  • At afmontere din køkkenlåge, hvis den gamle vare er et integrerbart produkt
  • At tømme varen for madvarer, tøj eller lignende.
  • At afrime køleskabe/frysere
  • At afdække gulve, trapper og dørkarme, som varen skal køres ud gennem. Vi henter nemlig varen med en sækkevogn.

Bemærk: Vi har desværre ikke mulighed for at bortskaffe amerikanerkøleskabe, med mindre skabet er kørt ud til kantstenen.