Dine gemte varer

Luk

Electrolux

Electrolux

Electrolux blev grundlagt i 1919 og er en producent af hårde hvidevare med mange års erfaring bag sig med udvikling og design. Virksomheden startede i Sverige med forretningsmanden Axel Wenner-Gren. Eller rettere, det hele startede i Wien, hvor selv samme Axel Wenner-Gren for første gang fik øje på en støvsuger i et butiksvindue. Støvsugeren var af amerikansk fabrikat, den vejede 20 kilo og kostede, hvad der i dag ville svare til 16.000-17.000 kroner. Axel Wenner-Gren så store muligheder i støvsugeren og besluttede sig for at han kunne udvikle en lettere og billigere model, så en almindelig husstand ville have mulighed for at kunne købe den.

Hans mission lykkedes, og virksomheden er i dag global, du kan købe Electrolux produkter i 150 lande. Hvert år vælger rigtig mange forbrugere verden over at købe et produkt fra Electrolux, der årligt sælger over 40 mio. produkter.

Electrolux har en stærk international position og er en af de førende virksomheder inden for husholdningsapparater og apparater til professionelt brug på verdensplan. Ifølge virksomheden selv er deres produkter i halvdelen af Michelin restaurenter i europa. Det fortæller noget om brandet, om deres produkter, at de professionelle i den grad har taget mærket til sig.

Produkter og mærker

Electrolux har et omfattende produktkatalog, som byder på blandt andet køleskabe, frysere, vinkøleskabe, emhætter, komfurer og ovne.
De har også et bredt sortiment af støvsugere, tørretumblere og vaskemaskiner. Der er meget mere end det, du kan dykke ned i det store online udvalg af Electrolux produkter her på siden.

Electrolux og de tre kerneværdier

  1. Den første kerneværdi er kunden som omdrejningspunkt. Electrolux er bevidste om, at det er deres kunder, der bestemmer omfanget af deres succes. Hvis kunderne køber hvidevarer fra Electrolux, som de er tilfredse med og som de vil anbefale videre eller købe igen, så har virksomheden opnået succes. Det kommer ikke af sig selv, og derfor gør virksomheden meget ud af eftersalgsservice.
  2. Den anden kerneværdi er passion for nyskabelse, som betyder, at Electrolux altid tænker i innovation og har kunden i centrum for denne. Man er drevet af at finde nye løsninger på tværs af de forskellige faggrupper, og det er helt i orden at løbe en risiko. Det er okay at fejle, at fejle er en måde at lære på.
  3. Den tredje kerneværdi er stræben efter resultater. Det er de gode resultater, som virksomheden hele tiden bygger videre på. En sund virksomhed kan ikke eksistere uden de gode resultater, og derfor har Electrolux også faste målsætninger for deres arbejde med hårde hvidevarer.

Dine gemte varer

Luk